Oponki serowe z serka z wiaderka

Oponka serowa bez drożdży na tle zielonej ściany. Trzymana przez kobiecą dłoń z różowym smartwatchem Huawei Watch Fit.

Jak wykorzystać twaróg z wiaderka? Często ser w tej formie stanowi u nas nadzienie do naleśników. Nie mniej, zwykle ciężko w tym celu wykorzystać cały kilogram 😃 Dlatego dziś przedstawiam szybką opcję na małe co nieco do kawy, z wykorzystaniem resztek twarogu z wiaderka 🙂

Zapraszam na przepis!

Składniki (ok. 16 oponek)

Zamienniki

300 g twarogu z wiaderka (miara domowa)serek homogenizowany
2 żółtka
4 łyżki cukru waniliowego (4 łyżki) cukier wanilinowy
330 g mąki pszennej (2,5 szklanki mąki)
4 g sody oczyszczonej (1 łyżeczka)

Wykonanie

Twaróg, żółtka i cukier umieść w misce i wymieszaj łyżką. Do masy dodaj mąkę i sodę – wymieszaj. Jeśli ciasto jest mocno klejące, dodaj odrobinę mąki i chwilę wyrabiaj je ręcznie.
Ciasto wyłóż na lekko obsypany mąką blat. Rozwałkuj na placek o grubości ok. 1 cm. Wykrawaj kółka szklanką, a otwory np. kieliszkiem. Gotowe oponki (i kółeczka 😁) wyłóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Wierzch posmaruj białkiem (opcjonalnie).
Piecz ok. 10-13 minut w 180 stopniach.
Ozdób według uznania.

PS Białko możesz wykorzystać np. dodając je do jajecznicy lub omletu (:

Warto wiedzieć, że…

notatka o składnikach

Twaróg→ Źródło pełnowartościowego białka i tłuszczów. Warto czytać skład podany na opakowaniu wiaderka i kierować się zasadą – im krótszy skład, tym lepiej 🙂

Żółtka→ Źródło tłuszczów i witamin (m.in. A, D, K, B12). Polecam wybierać jajka z wolnego wybiegu – poza tym, że kury mają wówczas nieco lepsze życie, to jeszcze zgodnie z najnowszymi badaniami, tego rodzaju jajka mają o 30% więcej witaminy D niż ich klatkowe, czy ściółkowe odpowiedniki.

Cukier waniliowy → Źródło węglowodanów prostych, dodany w tym przepisie dla słodkiego smaku i przyjemnego zapachu. Bez problemu można go zamienić na ksylitol, czy erytrol – według upodobania i zasobów kuchennych.

Mąka pszenna → Źródło węglowodanów i białek, a także witamin z grupy B, składników mineralnych (np. żelazo, fosfor, magnez, cynk), oraz błonnika (im wyższy typ mąki, tym większa wartość odżywcza tego składnika).

Soda oczyszczona → Pełni funkcję spulchniającą.

Informacja

Posiłek o wartości energetycznej ok. 200 kcal polecam na drugie śniadanie lub podwieczorek w dietach bazujących na około 2000 kcal.

Makroskładniki (2 sztuki)

Energia218 kcal
Białka8 g
Tłuszcze5 g
Węglowodany36 g
Błonnik1 g
NKT1,8 g

Cukrowata

dietetyczka

Cześć! Nie lubię jarmużu ani dużych udziwnień w kuchni.  Blisko mi zarówno do kanapki z serem, batonika WW, jak i wegańskiego leczo. Pokażę Ci tutaj, jak się odchudzać jedząc różnorodne, proste posiłki, by  jednocześnie odżywić swoje ciało. Zachęcę też do pracy nad sobą, bo wierzę, że wszystko zaczyna się w głowie! :) 

Newsletter

Pobierz 3-dniowy jadłospis

3 dni pełnowartościowych posiłków z listą zakupów i wartościami odżywczymi do każdego z nich.
Najnowsze przepisy
Przepisy